Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Dilemma - 19 oktober 2011 20:34

Jag glömde nämna igår en av de saker som irriterar mig mest i Sol, fest & oroliga föräldrar. Det är att i vissa avsnitt klär en förälder ut sig till en gorilla eller isbjörn och bjuder sitt barn på en drink för att se om barnet dricker den. Alla ungdomarna har gått i fällan och druckit drinken och det måste så klart föräldrarna prata om på slutet. Då säger de att den där främlingen kunde ha lagt det otydliga hotet "vad som helst" i den där drinken.


Vid några av tillfällena så ser ju ungdomarna när "främlingen" köper drinkarna i baren, vid andra tillfällen bjuder "främlingen" på snaps och det är väl inte det man köper om man ska lägga i "vad som helst". Jag undrar också vad det där "vad som helst" som föräldrarna oroar sig för är, och varför en främling skulle lägga det i drinken. Jag kan tänka mig två motiv. Det ena skulle vara för att ha ihjäl den som får drinken. Helt klart en anledning till oro, men det känns inte som ett särskilt trovärdigt senario. Det andra motivet skulle vara för att göra drinkmottagaren medvetslös för att sedan kunna råna eller våldta honom/henne. Kanske lite mer rimligt. Men. De befinner sig i Ayia Napa. Spara drinken och ta någon som redan ligger däckad längs gatan istället...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards