Alla inlägg under juli 2010

Av Dilemma - 30 juli 2010 21:30

Nu har jag tagit nummer 200 i min platespotting. I den här takten kommer jag att vara klar 2018.

Av Dilemma - 30 juli 2010 18:27

Jag tycker att Rallylydnad är roligt. Kanske framförallt för att Wilma vann den första tävlingen hon var med i och har kommit bra till i de övriga. Men det är svårt att hitta Rallylydnadstävlingar. Eftersom det inte är en officiell sport i Sverige så anordnas det bara "inoff" tävlingar och då blir det inte så många, och de få som är är svåra att hitta. Det finns ingen sida på Internet där alla finns samlade. Wilma var anmäld till en tävling i början av sommaren, men det var precis då hon blev sjuk och vi var tvungna att avstå. Hade den bara varit en vecka senare hade vi nog kunnat vara med. Sen har jag bara vetat om en enda tävling till i september och jag har tyckt att det känts tråkigt med bara en tävling på hela året.


MEN. Sen hade jag en väldig tur. Jag har hamnat i en mailinglista med rallylydnadsintresserade. Det var de som anordnar tävlingen i september som mailade och tipsade om att man skulle anmäla sig till deras tävling. Och då svarade flera och tipsade om andra tävlingar. Jag har kollat upp allihop och mailat runt för att få vara med. Om vi kan vara med på alla så blir det fyra stycken (!) i slutet av augusti och i september. Det skulle vara superkul.


(Det enda som är synd är att hundtävlingar är på söndagar och jag kommer att rida på söndagar i höst, vilket innebär att jag kommer att missa åtminstone fyra gånger i början.)

Av Dilemma - 29 juli 2010 18:16

Det gick bra att ta bilen både till och från Göteborg. Vi kom hem igår. Jag och W körde halva sträckan var båda vändorna. Jag var rädd att det skulle kännas väldigt långt, men det gjorde inte det. Vi stannade på Rastpunkt Laxå på både dit- och hemvägen och det roligaste där var Godisakuten. Inte för att vi var in där, men ändå...


Det finns många fördelar med att ta bilen istället för att åka tåg. Man kan packa fler väskor, och behöver inte ens ha allt i väska. Man kan åka hem precis när man vill. Man kan använda bilen i Göteborg. Man kan köpa en tavla utan att fundera på hur man ska få hem den. Det är billigare än att ta tåget. (Det tar bara en timme mer än tåg om man bortser från att stanna och fika. Det är ju egentligen en nackdel, men ändå värt det.)


 

Av Dilemma - 27 juli 2010 19:40

Jag hade ambitionen att vi skulle ligga på stranden här i Göteborg, särskilt efter att vi hade det så härligt i Nynäshamn. Vädret har inte riktigt varit på vår sida, men tidigt i morse åkte vi ut till ett bad efter alldeles för få timmars nattsömn. Solen var bakom moln och det blåste kallt. Vi spred ut våra filtar och lade oss för att "sola" med kläderna på och med handdukarna som täcke för att inte frysa. Sen somnade vi alla fyra (fem, för Wilma måste också ha somnat) och vaknade efter två timmar. Då hade solen kommit fram och det blev ganska mysigt ändå. Vi badade och grillade chorizo.

Av Dilemma - 26 juli 2010 22:37

Det är något märkligt med tiden i Götreborg. En dag går toksnabbt och vi hinner inte göra mycket. Igår var vi egentligen bara på bio, i övrigt slökollade vi på TV och dagen bara försvann. Idag har vi hunnit med lite mer, men jag tycker ändå inte att klockan borde vara så mycket.


Vi grillade till lunch, sen åkte vi in till stan och jag handlade en hel del kläder. Efter det spelade vi bingo och jag vann och fick tillbaka det jag hade spelat upp. Då slutade vi och åkte hem och hyrde en film. Och här är vi nu och jag kan inte fatta att klockan redan är halv elva. Syrran bakar en kaka och vi ska snart börja kolla på filmen. Case 39.

Av Dilemma - 26 juli 2010 13:17

Jag kan inte sluta tänka på Inception. Jag älskar filmer som man funderar på efteråt. Jag vill att det i filmer ska vara på ett visst sätt, typ det där är verklighet och det där är dröm, men det behöver inte vara helt självklart vad som är vad första gången man ser filmen. Det får med fördel vara något som man funderar på i efterhand, men det ska gå att komma på. Jag tycker att Mulholland Drive är ett bra exempel på en sån film. Första gången man ser den kan den verka väldigt obegriplig, men ju mer man vet desto mer tydligt blir det.


Det är Christopher Nolan som har gjort Inception. Samma kille som gjorde Memento och The Prestige, två mycket bra filmer som jag funderade en hel del på i efterhand och som klarnar ju mer man kommer på.


Inception är väldigt bra. Vi fyra som såg den igår har alla funderat på den och diskuterat den, och googlat den sedan dess. Jag känner att jag har fått grepp om den nu och är redo att se den igen för att testa teorin.

Av Dilemma - 25 juli 2010 20:58

Idag har varit en riktigt seg och konstig dag. Det enda vi har gjort hittills är att vara på bio och hela dagen har redan gått. Vi såg Inception. Riktigt cool! Nu är vi hemma hos syrran igen och kollar på TV, precis som vi gjorde innan vi gick på bion.

Av Dilemma - 24 juli 2010 14:00

Nu är vi halvvägs på vår bilfärd till Göteborg och har precis fikat på Rastpunkt Laxå. Där fanns fiffigt nog "Godisakuten", men den hade jag inget behov av. Jag har redan förätit mig på godiset som jag hade med mig.


Wilma var väldigt rädd för att bli glömd hemma och placerade sig vid ytterdörren redan en timme innan vi skulle åka. Men nu kanske hon har ångrat sig. Hon är glad att vara med, men har varit lite uttråkad i bilen.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards