Alla inlägg under november 2009

Av Dilemma - 30 november 2009 20:44

Vi har köpt en ny bilstereo. När vi köpte bilen hade den sin orginalradio, med plats för kassettband (!). Jag tycker att det är ett under att den ens fungerade. Men nu har vi en helt ny där man förutom radion även kan använda CD och USB.

Av Dilemma - 29 november 2009 20:13

Det är helt vansinnigt att det redan är första advent. Jag har hittills tyckt att det är för tidigt att börja med pepparkakor och julpynt, vilket har pågått runt omkring mig ett tag nu, men nu är det ju dags på riktigt. Känns väldigt konstigt.


Idag var vi ner på stan som vanligt. Vi har helt oförberedda på alla körer, marknader, tomtar och allt folk. Vi stannade inte så länge.


Vi gick hem och bakade saffransbullar istället.


Det ungefär som kanelbullar, men med saffran i degen, vitchoklad i och pinjenötter på. Goda! Nu ska jag tända första adventsljuset, äta bullar och dricka blåbärs- och lingonglögg. Ha en bra första advent!

     

Av Dilemma - 28 november 2009 21:59

Av: Jenny Downham


Jag är lite kluven när det gäller den här boken.


Boken handlar om Tessa som är 16 år och har leukemi. När man kommer in i boken har hon ungefär ett halvår kvar att leva och hon har gjort en lista med saker som hon vill göra innan hon dör.


En recension på bokens omslag beskriver den som välskriven. Det kan bero på att jag läste "Is och vatten, vatten och is" precis innan, men jag finner inte den här boken välskriven över huvud taget. Dessutom tycker jag inte att Tessa som person är särskilt sympatisk. Hon är sur, arg, omedgörlig. Och hon har en kompis, Zoey, som är ännu värre. Jag förstår inte varför de är kompisar efter som de är så elaka mot varandra och blir osams hela tiden. Tessa har inte ett möte utan att bli arg på personen hon för tillfället träffar.


När det gäller hennes lista med saker att göra har jag ingen större förståelse för den heller. Jag tycker att hon ska lägga energin på "viktigare" saker än att köra bil utan körkort, ta droger, göra något kriminellt osv.


MEN. Någon händer ungefär halvvägs in i boken. Jag börjar tycka bättre och bättre om Tessa. Relationen mellan henne och Zoey lugnar ner sig. Jag retar mig inte på allt som händer längre.


Och eftersom boken är skriven i jag-form är det oundvikliga slutet nästan briljant.

Av Dilemma - 28 november 2009 17:30

Idag har vi verkligen varit produktiva. Vi har kastat massor med saker. Vi har rensat ur både på vinden och i lägenheten och kört hela bilen full med skräp till återvinningscentralen. Dator, stereo, scanner, stolar, soffbord, bur, blomkruka och mer. Bort med det bara. Det känns jättebra. Nu letar vi efter mer saker att kasta här hemma. Och vi har burit upp nya saker på vinden.


Vi har också fixat i ordning i råttornas bur. Köpt lite inredning. Det blev ganska mysigt, och de blev jättenyfikna och skulle nosa på allt. Just nu leder Hannah och Miley omröstningen så antagligen heter de det...


  

Av Dilemma - 27 november 2009 20:16

  


Idag blir det Italiensinspirerad Tapas till Idol.

Kalamataoliver
Marinerad vitlök
Parmaskinka
Soltorkade tomater
Grillade kronärtskockshjärtan
Mozarella
m.m m.m


Och till efterrätt Tiramisu

Av Dilemma - 27 november 2009 18:29

Och här är de, våra nya råttungar!

 

Men vad ska de heta? Vi funderade på Jen&Berry ett tag, men då får den ena ha ett killnamn och det är två honor.

Andra namn vi funderade på är:
Miley och Hannah
Christina W och Anna-Lena
Thomas och Erica
Morsan och Farsan

Kom gärna med namnförslag! Eller rösta på ovanstående.  

Av Dilemma - 27 november 2009 16:18

Idag har jag inte fått mycket hjälp av Wilma på jobbet. Hon har mest hängt i soffan hela dagen. Och skällt ut några ibland, fast hon absolut inte får.

  

Av Dilemma - 27 november 2009 10:37

Min hudterapeut har fått ett super-jobb-erbjudande i London och stänger salongen. Det är jättekul för henne! Men vart ska jag ta vägen?

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards