Alla inlägg den 12 november 2009

Av Dilemma - 12 november 2009 19:30

Jag mailade ViktVäktarna och påpekade deras knasiga felskrivning på baksidan av soppburken. (Bilden ser ni i ett tidigare inlägg.) Jag fick svar att de tackade för min uppmärksamhet, att det hade blivit ett tryckfel och att jag ska läsa den danska översättningen istället. Det ska alltså stå att det äts alldeles för lite soppa.


Jag antar att de hade upptäckt det här felet för länge sedan. De kanske får ett mail om dagen av någon jobbig kund som påpekar samma sak. Jag antar att de kommer att ändra det innan nästa tryckning. Men det hade ju varit kul om de i sitt svar skrev om det var åtgärdat eller inte. Inte bara att man kan läsa det danska istället.


Jag undrar hur den som skrev texten kände sig när felet upptäcktes och burken redan var tryckt. Ångest? Likgiltig? Jag hade nog fått ångest. Tänk om det var en stackars provanställd som nu ser sin anställning gå upp i rök. Nej, det är klart att ingen blir av med jobbet för ett stavfel. Då ligger nog den där ryska truckföraren lite mer risigt till när det gäller misstag på jobbet.

Av Dilemma - 12 november 2009 13:43

Idag såg jag nog en av de längsta köerna jag har sett. Den slingrade sig förbi flera kvarter. Jag mätte upp sträckan på eniro och det blev drygt 400 meter! Packat med folk, mitt inne i stan, fram till vaccinationsbyrån. Jag hörde att vissa hade stått i den där kön i 2 timmar. Och vaccinationsbyrån skulle inte ens vaccinera, utan bara dela ut 700 biljetter för vaccineringar vid ett senare tillfälle. 700 biljetter, det är ju ingenting vid en sån där kö. Självklart räckte det inte till alla. Och när biljetterna var slut, det var då kön var 400 meter lång, för jag såg när den löstes upp.


Jag börjar faktiskt luta åt att vaccinera mig ändå. (Men jag tänker ju inte stå i en sån där kö så klart. Det får bli någon gång när nästan alla är klara och köerna är korta.) Jag läste att en läkare sa att man väljer inte mellan biverkningarna av vaccinet och inga biverkningar alls. Utan man väljer mellan biverkningarna av vaccinet och biverkningarna av svininfluensan. Och risken att få biverkningar av vaccinet är mindre.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards