Alla inlägg den 26 november 2009

Av Dilemma - 26 november 2009 20:53

Nu är det klart med säljaren att jag ska dit imorgon. Vi får se om det blir köp. Hoppas. Spännande, spännande.

Av Dilemma - 26 november 2009 17:00

På Ica i närheten av mitt jobb har de en frys som är full med Ben&Jerry glass. Det är sån frys som står på golvet, med glasdörr, så man ser in och blir frestad varje gång man går förbi. Det finns flera hyllplan och de har massor av olika Ben&Jerry sorter. Den är alltid välfylld. Det finns inget annat än Ben&Jerry i den där frysen.


I början av den här veckan såg förpackningarna inte lika härligt frostiga ut när jag gick förbi. Mitt på frysdörren satt det en lapp. "Frysen är trasig. Glassen här inne är inte till salu!"


Det är flera liter glass där inne. Massor. Det är ju inte den enda frysen de har på Ica. Hoppas de räddar glassen, tänkte jag.


Idag när jag gick förbi var lappen kvar och glassen såg sorgligare ut än någonsin där inne. Lite glass hade till och med pressat sig ut under locket och runnit ner längs sidan på några förpackningar. Jag blir nästan yr när jag tänker på att all den där glassen ska slängas. Jag vill inte tänka på det. Jag vill inte se det igen. Jag hoppas att de fixar det innan nästa gång jag går in där.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards