Alla inlägg den 1 november 2009

Av Dilemma - 1 november 2009 19:35

Av: Charlaine Harris


Det är den bok som första säsongen av True Blood bygger på. Jag tycker att serien är underbar. Och serien är väldigt lik boken, därför var det kul att läsa boken.


Boken utspelar sig helt och hållet ur Sookies perspektiv. Har man sett serien går det inte att läsa boken utan att se allting framför sig. Det är ungefär som att se serien en gång till. Det som förvånade mig när jag läste boken, och den största skillnaden jämfört med serien, är att karaktären Tara saknas.


REKOMMENDERAR, men framförallt att se serien.

Av Dilemma - 1 november 2009 17:24

Gårdagen Halloweenparty tog på krafterna och jag gick inte upp förrän strax efter 12 i "morse". Och om det inte var för att jag hade tvättid då så hade jag nog inte gått upp då heller.


Efter tvätten gick jag, W och Wilma en långpromenad på ca 1 timme. Det var riktigt skönt. Tur att det där skrämmande höstvädret i början av oktober inte blev värre än så.


Nu ska vi snart äta middag. Maten står i ugnen och det börjar lukta gott i lägenheten. Och ikväll är det "Vem kan slå Filip & Fredrik". Den här gången måste de vinna!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards