Alla inlägg den 22 november 2009

Av Dilemma - 22 november 2009 18:48

Jag måste bara börja med att säga att jag tyckte att filmen igår var riktigt bra. New Moon. Jag somnade inte :) Jag tycker nog att New Moon var bättre än Twilight faktiskt. Det var kul att det där obehagliga cat-in-the-hat-barnet, Dakota, var med i en liten roll också, och att hon har blivit så stor att man knappt känner igen henne.


Idag har det varit en bra söndag. Vi började med en timmes promenad med Wilma. Sen gick ner på stan och söndagsfikade på Wayne's som vanligt. På vägen hem hade det börjat bli mörkt ute och då slog det mig att det kommer att bli mörkare och mörkare i en månad till innan det vänder. Det är svårt att tänka sig att "sol"-tiden kan bli ännu kortare än vad den är nu under en hel månad till. Lite som när en höggravid i 8'de månaden säger att hon har en månad kvar och man undrar hur det kan vara möjligt att bli ännu större. Om en månad hinner jag väl inte ens gå upp innan det har börjat bli mörkt ute. Och om två månader kommer det igen vara lika mörkt som det är idag...


På stan köpte vi också CD-pärmar, och när vi kom hem flyttade vi över våra CD skivor från fordralen till pärmarna. Det tog flera timmar. Tanken är att vi ska göra oss av med CD-ställen för att få lite mer plats. Vi lyssnar ju knappt på CD skivor längre, men det är ändå kul att ha. Så själva skivorna sparar vi.


Om en timme ungefär ska vi titta på "Vem kan slå Filip & Fredrik" och äta Tacos.


Om man har ett CD-ställ över kan man ställa det i köket och förvara te i det.

  

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards