Alla inlägg under april 2021

Av Dilemma - 8 april 2021 11:50

Av: Elaine Eksvärd


Jag har tidigare läst Elaines bok Härskartektik och jag kommer ihåg det som att jag tyckte att den var intressant, men inte särskilt bra. Jag höll av någon anledning inte med i flera av hennes exempel på hur man kunde säga och agera. Efter att ha läst den boken tänkte jag att jag inte gillar Eksvärd, jag tyckte inte att hon var bra. 


Sen fick jag chansen att vara publik under en av hennes föreläsningar och då tyckte jag att det skulle bli spännande att höra henne själv säga de här konstiga meningarna som jag kom ihåg det som att hon tyckte att man skulle säga. Och plötsligt tyckte jag inte att det var konstigt alls. Den föreläsningen var fantastiskt bra och jag höll med om nästan allt hon sa. Efter den föreläsningen så gillar jag Elaine Eksvärd. 


Nu när jag läste hennes bok Snacka snyggt så gick jag in med en positiv inställning, men ganska snabbt hamnar jag tillbaka lite i det jag tyckte om första boken. Det jag har kommit fram till är att retorik i bokform är ingenting för mig, eller så är Elaine helt enket så skicklig på sina egna tips så att hon kan få allting intressant under en föreläsning. 


Jag tyckte inte att boken Snacka snyggt var särskilt "kul" att läsa, men jag önskar att jag kunde allt i den utantill. 


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards