Alla inlägg under januari 2010

Av Dilemma - 31 januari 2010 14:44

Spelningen gick bra. Jag tror att jag spelade lite fel i varje låt, missade flera toner när jag sjöng (inte smart att skrika sönder rösten precis innan) och ljudet lät väldigt märkligt, men det var drag och riktigt roligt. Vi är supernöjda. När det är live är det viktigast att ha kul, inte att spela rätt. Vi fick se några snygga bilder från spelningen. Om vi får dem mailade till oss så lägger jag upp några här.


Efter oss spelade Mergel Kratzer. De hade lite problem med rundgång i första låten, men sen gick det bra för dem. De var riktigt bra.

Av Dilemma - 30 januari 2010 10:35

Nu ska vi snart åka till mina föräldrar och lämna Wilma, sen åker vi till Suger Bar för sound check. Jag tror att den här spelningen kommer att bli hur kul som helst. Håll tummarna. Vi hörs imorgon.

Av Dilemma - 29 januari 2010 23:08

När W kom hem gick vi och åt tapas på Tilltugg. Sen gick vi hem och repade sista gången innan spelningen imorgon. Grannarna kommer nog att tycka att det är väldigt skönt när den här spelningen är över... Nu är grejerna packade och vi är redo.

Av Dilemma - 29 januari 2010 16:41

Idag har jag suttit på föredrag hela dagen och fick bara en fralla med kycklingröra till lunch. Den var visserligen väldigt god, men egentligen för liten för att jag skulle orka koncentrera mig på eftermiddagen. När W kommer hem måste vi gå och äta någonstans. Sen ska vi förbereda det sista inför spelningen imorgon.

Av Dilemma - 28 januari 2010 21:49

Min granne har åkt på semester i 6 veckor och lämnat mig med 8 orkidéer. Det är väldigt modigt gjort med tanke på hur mina egna blommor ser ut. Hon har skrivit en hel sida med instruktioner. Idag vattnade jag dem första gången. Jag hoppas verkligen att de överlever.

Av Dilemma - 27 januari 2010 17:45

Jag och W repar varje dag inför spelningen på lördag. Vi har inte haft en spelning på flera år. Vi blev väldigt förvånade när det fanns en klubb som kom ihåg oss och frågade om vi kunde spela, trots vår långa inaktivitet. Men det är väldigt kul att vi ska spela igen. Det går bra när vi repar. Jag kommer ihåg hur jag ska spela.


Om det går på spelningen som det går på repet så kommer det att bli jättebra. Det som kan göra att det inte blir riktigt lika bra är om jag får en blackout. Det har hänt flera gånger förut när jag har koncentrerat mig för noga på vilka tangenter jag ska trycka på. Helt plötsligt är tangenterna bara en enda röra och jag har ingen aning vilken jag ska trycka på. Det är bäst att inte tänka alls och låta händerna sköta sitt själva.


Men om jag får en blackout så kommer jag att mörka det, så ingen ska märka något. Jag har lite inställningen att jag är inte där för att spela bra utan för att röja. I vilket fall som helst så kommer det att bli jävligt kul.

Av Dilemma - 27 januari 2010 15:44

I morse slogs jag av att det var ljust när jag gick till jobbet. Hur länge har det varit det? Blev det det helt plötsligt från en dag till en annan? Jag har ingen aning. Det kändes väldigt bra i alla fall. Världen är på väg på rätt håll. Snön har jag konstigt nog ingenting alls emot. Den får gärna ligga kvar en månad till. Eftersom februari brukar vara årets kallaste månad så räknar jag med att den gör det. Det var värre i början när jag försökte kämpa emot vintern och längtade tillbaka till sommaren. Nu har jag vant mig och driver bara med.

Av Dilemma - 26 januari 2010 19:42

Ända sedan vi flyttade in här har vi velat göra om badrummet. Han som bodde här innan oss hade den tveksamma smaken att välja en 90-tals crazy våtsumstapet när det stamrenoverades -93. Dessutom vill vi göra oss av med badkaret och skaffa dusch och tvättmaskin istället.


Idag var det en kille här och tittade på badrummet och inom en vecka ska vi få en offert. Det kommer att bli så in i helvete dyrt, men jag hoppas att vi har råd. Och det värsta av allt är att vi inte kommer att ha någon toalett på 4 veckor. Funderar på att emigrera hem till mina föräldrar.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards