Alla inlägg under januari 2023

Av Dilemma - 29 januari 2023 17:19

Av: Joanna Campbell


Jag har läst om en serie gamla hästböcker från 90-talet. Jag hade bok 2-10. Alla böcker går att läsa fristående, men de hänger också ihop så mycket så att den ena börjar ofta direkt där den förra slutar, så det kändes som om jag läste en enda lång bok istället för nio stycken. Efter lite googlande när jag läst klart sista boken så visade det sig att det finns 72 böcker i serien och att författaren varierar senare under seriens gång.


I de böcker som jag läste är först Ashleigh Griffen huvudkaraktär, och sedan Samantha McLean. Första böckerna handlar och Ashleigh och hästen Wonder, men även om fokus i senare böcker skiftar till Samantha så finns både Ashleigh, Wonder och andra karaktärer fortfarande med. 


Serien handlar om att föda upp, träna och tävla galopphästar, och även om det är lite samma sak om och om igen genom böckerna så tycker jag om att läsa dem. Hade jag haft fler hade jag läst fler. 


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards