Alla inlägg under juni 2017

Av Dilemma - 28 juni 2017 13:05

Av: Ransom Riggs


Det här är andra delen i serien om Miss Peregrine's Peculiar Children. Den tar vid direkt där första delen slutar, och håller ett fartfyllt tempo rakt igenom. Det är lite synd för jag gillade det lite långsammare tempot i början av första boken, innan allt jagande sätter igång.


Det lutar lite åt att Hollow City blir en transportsträcka mellan bok 1 och 3, utan egentlig egen handling, men efter en lite oväntad vändning på slutet så tycker jag ändå att den tillför något till historien. 


Språkmässigt så tycker jag att engelskan är lite svårare än vad jag trodde att den skulle vara, särskilt med tanke på att det är en ungdomsbok. Vissa meningar och uttryck behöver jag läsa om för att förstå dem, vilket gör att det inte riktigt blir flyt i läsningen. Det kanske beror på att språket känns lite gammaldags. Trots det gillar jag språket i boken. Språket, tillsammans med de svartvita bilderna, bidrar till stämningen.


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards