Alla inlägg under februari 2021

Av Dilemma - 10 februari 2021 09:44

Av: Denise Rudberg


På grund av den här bokens omslag och titel så trodde jag att det skulle vara en historia i stil med 50 shades of grey, vilket jag inte alls kände för. Så jag blev glatt överraskad när det visade sig vara en deckare. Eller "elegant crime" som den här genren tydligen kallas. 


Boken utspelar sig på Östermalm hos överklassen och innehåller mer personporträtt än fokus på själva brottet. I början tyckte jag att det blev rörigt med alla olika personer och jag missade helt att det fanns ett persongalleri i början av boken. Men jag gillade också att läsa om alla olika personerna och det ägnades endast några få sidor åt varje person innan man hoppade vidare till nästa. Det bidrar till att det kan bli rörigt, men gör också boken väldigt snabbläst. Jag ville hela tiden läsa bara några sidor till. 


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards