Alla inlägg under juli 2021

Av Dilemma - 31 juli 2021 18:12

Av: Camilla Grebe


Riktigt spännande och välskriven deckare. Jag gillar särskilt uppbyggandet av historien där man får följa i stort sett samma händelseförlopp, men ur olika perspektiv och på så sätt får olika pusselbitar.


Alla ljuger handlar om Marias bonusdotter Yasmin som försvinner och Marias man, Yasmins pappa, som misstänks för mord. Historien utspelar sig år 2000 och 20 år senare. Det här är den första boken på extremt länge som jag mer eller mindre har sträckläst. Jag blev också väldigt nyfiken på Grebes bok Skuggjägaren som jag har hört mycket gott om. 


 

Av Dilemma - 13 juli 2021 13:37

Av: Åsa Hellberg


Kvinnorna på Flanagans är andra delen i en serie om ett lyxhotell i London. Boken går bra att läsa som fristående, men det hänvisas hela tiden till händelser i det förflutna. Jag vet inte vad första boken handlar om, men om den handlar om när Elinor och Emma blev hotellägare och när de fick sina döttrar, Billie och Frankie, så handlar den här boken egentligen inte om någonting. Men annars så handlar den om just det...


Jag tycker tyvärr att den är ganska meningslös och inte särskilt läsvärd. 


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards