Alla inlägg den 2 november 2009

Av Dilemma - 2 november 2009 21:09

Jag är besviken på Filip & Fredrik efter gårdagens avsnitt. Förra veckan avfärdade jag som en lyckträff för utmanaren. Men att de har blivit slagna två gånger känns inte bra.


Jag tycker att det var mer spännande när jag levde i illusionen att de var oslagbara. Men nu när de väl har förlorat kan de ju aldrig bli oslagbara igen. Lite av magin har försvunnit.


Att Idun vann förra veckan är jag övertygad om beror på att hon skadade sig. Hade hon inte skadat benet hade inte Stefan Holm fått rycka in istället för henne i två grenar. Okej att han fick ta segway, det kanske hade varit svårt för henne att vinna den grenen med ett ömt lår. Men var han tvungen att ta geografin också! Där Filip var sjukt duktig och Holm irriterande bättre på någon kilometer varje gång. Redan när Stefan Holm kom in som coach kändes hela avsnittet som en tävling mellan honom och F&F.


Man kan tycka att Idun var värd pengarna efter det där fallet hon var med om. Det var också ganska kul att den första som slår F&F är en 22-årig tjej. Och framförallt nöjer jag mig med tanken på att hon aldrig hade vunnit utan Holm vid sin sida.


Men så händer det igen! När jag först såg gårdagens utmanare småskrattade jag. Den här veckan skulle det vara lugnt. Den där kommer aldrig att vinna. Allt kommer att bli som det var innan. Händelsen med Idun kommer att falla i glömska och inte pratas om mer. Ett litet snedsteg bara. De är i stort sett oslagbara.


Men så skadar sig utmanaren igen. Och nu så illa att de tar in en ersättare. Redan när jag ser ersättaren blir jag rädd. Jag skrattar inte längre, jag är nervös. Det här kan bli farligt. Dessutom är han irriterande självgod. En sån där typ som bara inte får vinna. Och ändå kommer det att hända. Jag sneglar på klockan när det inte är mycket kvar av programtiden. Om utmanaren vinner nästa gren vinner han, F&F behöver vinna två grenar för att vinna. Hinner man verkligen med två grenar på den korta tid som är kvar? Antagligen inte. Jag har mer eller mindre gett upp hoppet. Och mycket riktigt. Såklart. Fan.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards