Alla inlägg den 19 november 2009

Av Dilemma - 19 november 2009 18:45

Jag har ett spännande köp på gång. Kanske. Vet inte hur jag ska göra... Vi får se på lördag. Jag avslöjar mer sen...

Av Dilemma - 19 november 2009 17:30

Av: Majgull Axelsson


Jag gillade verkligen den här boken. Det är något med Axelssons sätt att skriva. Hon förutsätter att läsaren kan tänka själv, förklarar inte allting övertydligt och noggrannt som många författare annars gör. Påminner mig lite om Monika Fagerholm som har ett helt underbart språk i sina böcker. Ungeför så som man tänker, kanske man kan förklara det, inte som man pratar. Och framförallt inte så man pratar om man ska berätta något. Mer känslor än beskrivningar.


"Is och vatten, vatten och is" handlar om en familj under tre olika tidsperioder. Varje stycke i boken utspelar sig vid olika årtionden, och inte i kronologisk ordning. Dessutom tänker personerna tillbaka en hel del. Och är det något som jag har upptäckt att böcker jag gillar har gemensamt så är det att de hoppar i tiden.


En stillsam höstbok, en tragisk historia.


REKOMMENDERAR

Av Dilemma - 19 november 2009 13:14

Äntligen vet man vem det var som kasta. Aftonbladet har tagit tag i saken. Det var Jörgen som kasta.


Nu återstår bara frågan vad han ska göra med sin fucking skjorta. Vad tycker du?

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards