Alla inlägg den 12 november 2010

Av Dilemma - 12 november 2010 21:48

Den här hösten har det snarare varit regel än undantag att jag är borta på helgen så hela veckan har jag längtat efter den här fredagen där jag planerat att efter intensivpasset på Friskis bädda ner mig i soffan och kolla på Idol. Jag kom så långt att jag satt i soffan, men då visade det sig att vår TV-box från Tele 2 inte fungerade! Den boxen är egentligen helt värdelös. Ganska ofta fungerar den inte och man behöver starta om den, eller ta ur och sätta i TV-kortet. Och minst en gång om året går den sönder helt och jag måste ringa till Tele 2 och be dem skicka en ny.


Jag fick smått panik. Jag ville verkligen se Idol nu, live. Och inte i efterhand eftersom jag då hade behövt vänta på att det lades upp på TV4 play OCH det finns risk att man, när man går in där, får se vem som åkte ut. Det hände förra helgen. Istället för att mötas av senaste programmet när man klickade på avsnitt så låg där flera klipp om den utröstade Geir. Det tog ju udden av programmet så att säga.


Men till min glädje så visade det sig att TV4 play visar Idol live också. Och eftersom vi har en dator kopplad till TV'n så blir det precis som att kolla på TV, fast med något sämre bild. Vi behöver alltså ingen TV box som det verkar. Om det inte var för att den ingår i hyran så skulle vi nog fundera på om vi skulle ha kvar den.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards