Alla inlägg den 1 december 2009

Av Dilemma - 1 december 2009 16:20

Jag har funderat på att byta ut hemtelefonen mot en mobil, mest för att bli av med hemtelefonen. Men när jag tänkte närmare på det dök det upp ett par frågor.


Måste de som ringer ringa riktnummer också varje gång de ringer?

Kopplar man hemnumret till sin vanliga mobil, eller får man ytterligare en mobil att hålla reda på?

Ringer det i alla som bor i lägenhetens mobiler samtidigt om det ringer till hemnumret, eller är det mer lämpat för ensamboende?


Sen tänkte jag att det måste bli enklast att bara göra sig av med hemtelefonen utan att flytta numret till mobilen. Men det ville jag inte göra om det är många "drabbas". Alltså de som brukar ringa till vår hemtelefon. Eller om vi använde hemtelefonen mycket själva så verkar det dumt också.


När jag tänkte efter så tyckte jag att vi använder hemtelefonen ganska mycket, men jag kände mig inte säker. Därför jag har fört en telefonlogg under 3 månader. Från 1/9-30/11 har jag skrivit ner alla inkommande och utgående samtal för vår hemtelefon. Det här är resultatet:


Inkommande:

Min mamma, 3st

Min syrra, 1st

W's farmor, 2st

Kompis, 1st

Försäljare/felringare, 6st


Utgående:

Till mina föräldrar, 4st

Betala annons på Blocket, 1st


Bye, bye, hemtelefon!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards