Alla inlägg den 16 september 2010

Av Dilemma - 16 september 2010 20:57

En annan sak som jag har gjort på jobbet idag, eller snarare efter jobbet, men på arbetsplatsen, är att ha lyssnat på en författarduell. Vi har två gästförfattare anställda och idag hade de en diskussion, öppen för vem som helst att komma och lyssna, om roman respektive novell. Den ena har mest skrivit romaner och den andra har mest skrivit noveller.


Jag tycker att de nämnde flera intressanta synvinklar. De försökte ringa in vad som kännetecknar en roman eller en novell och varför man skriver det ena eller det andra. Det jag tycker var mest intressant var tankegångarna inför själva skrivandet och hur de förberedde sig inför respektive litteraturform.


Det var inte mycket till duell, mest var de överens. Den ena höll också mycket mer i samtalet än den andra som kanske hade lite svårare att komma igång. Men jag tycker att den formen fungerade bra. Jag hade förväntat mig mer snabb och skarp diskussion ā la Filip och Fredrik, men det var snarare lågmält och eftertänksamt. Först trodde jag inte att de skulle kunna hålla på i två timmar för de verkade inte säkra på vad de skulle säga, men plötsligt hade tiden gått.


Sista kvarten öppnade de för frågor från åhörarna, men istället för frågor så kom de åhörare som ville ha ordet med egna lååånga analyser som i stort sett bara bemöttes med "Jo, så kan det naturligtvis vara" innan ordet lämnades över till nästa. Det var så många som ville komma med egna synpunkter att det till sist drog över 20 minuter.

Av Dilemma - 16 september 2010 18:00

Idag har jag fått massage på mitt jobb. Till den här arbetsplatsen kommer det en kvinna ibland, ungefär varannan till var tredje vecka, med en massagebänk. Jag hade bokat upp mig på en tid och då kom hon in på mitt kontor med sin bänk och ställde i ordning. Det var bara att lägga sig. Efter 50 minuters massage med oljor och krämer kände jag mig helt yrvaken när hon var klar, fast jag inte hade känt mig sömnig under själva massagen. En del tyckte att det var jobbigt att fortsätta jobba efter massage, men jag tycker nog nästan att det gick bättre efteråt. Trevlig var det.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards