Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Dilemma - 20 augusti 2009 21:42

Nu är det snart bara en vecka kvar till Tjejmilen och jag känner att jag aldrig riktigt kom igång med träningen. Förra veckan blev det en 8 km runda. Men när jag sedan hade planerat en sväng på 13 km, kom jag på en massa ursäkter i sista stund och gick på Intensiv pass på Friskis istället.


Idag blev det i alla fall en del intervaller, men från och med nu blir det nog bara några smårundor och kolhydratsladdning. Kolhydratsladdningen är det bästa inför löplopp.


Jag tror att min brist på panik inför loppet, och alltså lika med knappt någon träning, beror på dels att jag har sprungit utan problem två gånger tidigare och dels att jag i våras rev av Göteborgs halvmara trots bristfällig träning.


I en månad, tre veckor innan Gbg varvet, blev det ingen träning alls. Vi var i USA i två veckor och jag lyckades vara förkyld i en vecka både innan och efter. (Mamma var extra nervös av att jag var förskyld efter, eftersom vi hade varit i New York och på grund av svininfluensan.) Gbg Varvet gick bra och jag tror att det är därför det inte blir så mycket löpning nu. Jag vet att jag klarar det så varför träna när jag inte känner för det. Men jag vill känna för det. Jag vill tycka att det är lika roligt som jag tyckte förut. Jag behöver nog en paus...

Av Dilemma - 20 augusti 2009 16:41

Så igår var det äntligen dags, Katie Holmes omtalade dansuppträdande i So you think you can dance. Serien firade 100 program och de berättade reda i avsnitt 98 att Katie skulle uppträda. Jag hade läst svenska recensioner efter att programmet visats i USA och det verkar inte ha funnit mycket gott att säga om Katies framförande. Men det är klart, folk vill alltid klaga, tänkte jag.

Igår var det Sveriges tur att se program nummer 100 och Katie Holmes dans. Programledaren, Cat Deeley, meddelar att det är dags och TV bilden ändras från SYTYCD scenen till en förinspelad intervju. Cat och Katie sitter på kanten av en tom scen och pratar. Det är klart, hon kan ju inte bara uppträda, hon måste ju få säga lite också. Katie berättar om en fond som hon varit med och startat och att hennes arvode går dit. Godhjärtat, helylle, få se dansen nu.

Men hon ska inte bara dansa, och ska sjunga också, avslöjar Cat plötsligt. Är hon nervös? Nej, Katie tycker att det ska bli kul. Jag börjar förvänta mig något riktigt katastrofalt.

Okej, slut på intervju och dags för dans. Men istället för att komma tillbaka till studion blir det någon form av musikvideo där Katie kommer i en bil och sen börjar sjunga ute på gatan. Suck, vilken besvikelse. Men jag ger inte upp riktigt än. Det är säkert bara en inledning, hon kommer att komma ut på scenen när låten kommer igång.

Och så gör hon det, dyker upp på en scen. Men vänta nu. Scenen är inte sig lik. Det finns ingen publik, inga domare och hon har ingen mick. Jaha, man kan inte förvänta sig mer av en Hollywood skådis. Det är klart att hon inte är nervös inför att sjunga när låten redan är inspelad och klar i studio. Att även dansen är förinspelad är väl att gå ett steg för långt. Hur många tagningar var de tvungna att göra? Varför vågar hon sig inte upp på en live scen?

Även om dansen är väldigt lik originalet är det inte mycket till dans i ett program som detta. Man är van att se deltagarna överträffa sig själva i dans efter dans. Och de gånger pausnumren har bestått av dans har det varit proffs i sin genre. Och så helt plötsligt dyker Katie Holmes upp, går lite fram och tillbaka och smeker sig själv. För att fira program nummer 100!?

Se själva här.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards