Direktlänk till inlägg 15 september 2010

Cykelhunden

Av Dilemma - 15 september 2010 12:09

Det går riktigt bra att cykla med Wilma och det verkar som att hon tycker att det är roligt.


För någon vecka sedan blev min cykel helt trög. Vid mitt jobb finns det en luftslang för cyklar så jag fyllde på mina däck. Men det skulle jag inte ha gjort för av okänd anledning blev bakdäcket helt trögt efter det. Jag försökt pysa ut lite igen, men det hjälpte inte. Det var som att bromsen låg på hela tiden. Det kändes som ett spinningpass att ta sig hem, den rullade inte ens ordentligt i nedförsbackarna utan saktade av då med.


Väl hemma fick W undersöka saken. Han var inte sugen på att smörja bromsen, för jag måste ju kunna bromsa. Men han fick till det på något sätt. Jag provcyklade cykeln längs med vårt hus och Wilma som var med ute och lös på tomten upptäckte att jag cyklade. Då kom hon med väldig fart och sprang upp längs med cykeln och sprang med mig bredvid framdäcket, samma plats som hon brukar ha när vi är ute och cyklar på riktigt.


Jag får gå en hel del kurser nu med nya jobbet och då brukar jag börja lite senare, därför har jag lämnat Wilma hos dagmatte istället för att dagmatte kommer och hämtar själv. Då brukar jag cykla dit med Wilma. Men idag regnade det och Wilma ville inte alls ut och cykla. Jag orkade inte tjafsa och slängde ner henne i cykelkorgen. Jag tror att hon blev lite förvånad först, men sen verkade hon väldigt nöjd. Hon har inte åkt i cykelkorg förut, men hon satt där stilla och snällt och gjorde ingen ansats för att ta sig ur och verkade inte rädd när vi cyklade. Bra att veta att det fungerar.

 
 
Erica

Erica

16 september 2010 10:03

Hoppas att hon inte blir för van med cykelkorgen bara, så att hon vill ligga i den istället för att springa bredvid även när ni är ute och cyklar för motionens skull.

http://sjusortersdrommar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dilemma - 22 februari 2023 11:25


Av: Hans Olsson   Veronika beställer superhjältepiller på Internet och får förmågan att bli väldigt smal, men tyvärr medföljer vissa defekter. Snart hamnar hon i ett sammanhang tillsammans med andra defekta superhjältar, ihopsamlade av Waste Disp...

Av Dilemma - 29 januari 2023 17:19


Av: Joanna Campbell   Jag har läst om en serie gamla hästböcker från 90-talet. Jag hade bok 2-10. Alla böcker går att läsa fristående, men de hänger också ihop så mycket så att den ena börjar ofta direkt där den förra slutar, så det kändes som om...

Av Dilemma - 2 december 2022 13:28


Av: Michael Ende   Det här är en ungdomsbok som jag läste när jag var barn, och som jag nyligen läste om. Den tyske författaren Michael Ende har även skrivit Den oändliga historien, vilket blev en supersuccé. Och jag kommer ihåg det som att jag t...

Av Dilemma - 29 augusti 2022 14:22


Av: Kristina Sandberg   Sörja för de sina och Liv till varje pris är del två och tre i triologion om hemmafrun Maj, som inleds med Att föda ett barn.    I första delen hade jag svårt för att komma in i språket i boken, men med del två och tre...

Av Dilemma - 27 juni 2022 11:45


Av: Lillemor Östlin   Jag läste den här boken samtidigt som jag tittade på TV-serien Clark på Netflix, och jag känner att jag blandade ihop dem lite. De påminner lite om varandra.   Hinsehäxan är en självbiografi om Lillemor Östlin som har sp...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards