Alla inlägg den 30 juli 2011

Av Dilemma - 30 juli 2011 19:45

Det blev en jättebra minisemester i Göteborg. Trots att vädret enligt smhi inte såg särskilt lovande ut, och väderprognosen i torsdagsmorgonens GP till vår förvirring var inklistrad från den 8 juni, så hade vi ändå bra väder.


Vi började onsdagskvällen med grillning och fortsatte inne med ett parti Maxi Yatzy. På torsdagen satt vi ute och läste böcker, tog en vända ner på stan och blev bjudna på middag av W's pappa. Sen gick vi hem till våra kompisar igen, som vi bodde hos, öppnade en vinare och tog ytterligare en omgång Maxi Yatzy. Fredagen spendarande vi på stranden, åt goda hamburgare på Red Lion, och till sist mer Maxi Yatzy.


Våra kompisar har en katt och efter att katten och Wilma hade varit lite fundersamma på varandra så fungerade de jättebra ihop. När vi skulle äta på Red Lion så visade det sig att man inte fick ha hund ens på uteserveringen där, så jag gick hem med Wilma och stängde in henne i sovrummet. När vi kom tillbaka efter att ha ätit så visade det sig att katten hade släppt ute henne och Wilma låg istället och sov på luftmadrassen som vi övernattade på. Jag är väldigt nyfiken på vad Wilma och katten sa till varandra vid det där tillfället när katten släppte ut henne. Jag undrar om de interagerade på något sätt eller om Wilma bara gick direkt och lade sig på luftmadrassen istället. Ibland önskar jag att Wilma kunde berätta saker för mig.


Sälar med ungar i Slottsskogen:

 

Hamburgare på Red Lion:

 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards