Alla inlägg den 13 april 2012

Av Dilemma - 13 april 2012 20:15

Av: Leila Meacham


En släkthistoria som sträcker sig över nästan 100 år.


Mary Toliver DuMont bestämmer sig för att inte låta sin brorsons dotter Rachel ärva bomullsplantagen Somerset som funnits i släkten i generationer, utan säljer istället marken i hemlighet och skriver om sitt testamente kort innan hon dör. Marys motiv är att rädda Rachel från den förbannelse som drabbat Mary och alla tidigare ägare till plantagen.


I tillbakablickar och ur olika perspektiv får man följa familjerna Toliver, Warwick och DuMont, och det är en resa som kantas av olycklig kärlek, missförstånd, hemligheter, olyckor, vänskap och pliktkänslan till sin födslorätt.


Jag tyckte om att läsa Rosornas arv. Jag tycker att den var härligt skriven i ett lugnt tempo. En perfekt krypa-upp-i-soffan-med-en-kopp-te-bok.

Av Dilemma - 13 april 2012 18:36

Förra veckan var en kort jobbvecka, eftersom jag var ledig på fredagen och lite på torsdagen, men den lyckades ändå kännas lång. Den här jobbveckan har också varit kort, men nu var det måndagen som var ledigt istället. Och den här veckan kändes mycket kortare. Jag undrar om det helt enkelt är så att jobbveckor med lediga måndagar upplevs som kortare än jobbveckor med lediga fredagar, eller om det bara var en tillfällighet.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards