Alla inlägg den 26 april 2012

Av Dilemma - 26 april 2012 20:48

Jag har skaffat mig ett par nya skor som jag planerar att glida omkring i på min veckolånga kryssning i sommar. Jag har åkt den där båten två gånger tidigare och till min fasa konstaterat (både utifrån mig själv och utifrån mina medresenärer) att snittet i viktökning under resan är 0,5 kilo per dygn. Eftersom jag nu ska ut på den längsta turen hittills (7 nätter) så har jag bestämt mig för att tänka efter före och innan kryssningen gå ner minst 3,5 kilo.

Mitt första delmål var att minska 5 cm runt midjan och då belöna mig med ett par nya skor. Redan vid första inmätningen hade jag blivit av med de där 5 cm och mer därtill. Jag knallade glatt iväg och införskaffade skorna.

Nu har jag alltså 1 par skor till sommarens kryssning, men jag behöver fler. Jag undrar hur många skor jag har plats för att ta med mig. Helst skulle jag vilja ta med mig 5 par; 1 par att använda på båten (de jag nu har köpt), 1 par sandaler vid poolen och i land om det är varmt, 1 par fotvänliga promenadskor i land, 1 par riktigt snygga skor till middagarna och 1 par löparskor till gymmet och löpbanan runt pooldäck.


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards