Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Dilemma - 23 mars 2013 18:05

Av: John Connolly


The Whisperers är den nionde boken om privatdetektiven Charlie Parker och ingen av böckerna (eller endast ett fåtal) är, vad jag vet, utgiven på svenska. Boken går absolut att läsa som fristående, jag kände inte ens till Charlie Parker innan jag började läsa, även om vissa personer och händelser går igen från tidigare böcker.


Parker får i uppdrag att titta närmare på ett förhållande för att egentligen försöka hitta orsakerna till ett oväntat självmord. När självmorden blir fler behöver Parker hitta ett samband och börjar utreda en smugglaraffär med antikviteter. Boken har en del övernaturliga inslag.


The Whisperers var för mycket deckare för min smak. Jag hade nog föredragit mer mystik och demoner, och mindre deckarformat. Ungefär halvvägs in i boken har jag lessnat lite på historien och tycker att det går lite för långsamt fram.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards