Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Dilemma - 17 mars 2013 12:07

Det var länge sedan jag brukade kolla på Fångarna på fortet, men i senaste avsnittet skulle Robinsondeltagare vara med i ett superlag bestående av Robban, Mirre, Leif och Anna. Det var jag bara tvungen att se. Precis som jag misstänkte så krossade de allt motstånd och det var ett riktigt bra avsnitt, bortsett från en detalj som jag bara inte kan släppa.


I en av cellerna går Anna gå in i ett skakande rum och rotar runt bland en massa saker för att leta efter en nyckel. I det rummet finns det en råtta som sitter i en liten korg som hänger från taket. När rummet börjar skaka svänger korgen fram och tillbaka och det syns tydligt på råttan att den blir nervös, särskilt när Anna tar tag i korgen. Då bestämmer den sig för att det nog är bäst att ta sig därifrån och börjar klättra ur korgen. Men eftersom det inte finns någon annanstans att ta vägen så tappar den till sist taget och hamnar antagligen på golvet. Jag tycker att det är otroligt onödigt att utsätta djur för situationer där de kan få panik, och framför allt så undrar jag vad som händer om Anna råkar trampa på råttan när den är på golvet. Skaffar de bara en ny råtta till nästa avsnitt då?! Varför har de ens stoppat in en råtta i den cellen, den tillför ingenting! Arbetsvillkoren för den där råttan är under all kritik!



     

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards