Det är något märkligt som händer. Min trygga omväld är sig inte lik. När jag är nere på stan ser jag helt plötsligt att det står Bananbyrån på Pressbyråns skylt. Bara sådär. Utan förvarning eller nått. Bananbyrån? En känsla av overklighet drar över mig. Det kan ju inte vara på riktigt. Är det ett skämt? Är det de där "Blåsningen" som är i farten? Och lika plötsligt står det på Apotekets skylt "Kronans Droghandel".
Både Bananbyrån och Droghandeln är ju toksköna namn, och det är ju sjukt oseriöst på ett härligt sätt. Den ironiska generationen har vuxit upp och fått beslutandemakt.
Pressbyrån
24 maj 2010 13:56
Hej!
Vi tycker det är superkul att du har uppmärksammat vår mellanmålskampanj och att du gillade våra namnbyten till Bananbyrån.
Samtidigt som vi skyltade om hade vi en tävling i jakt på att hitta våra kunders favoritmellanmål! Det blev riktig lyckat och nu lanserar vi därför en av favoriterna: Pucko och kanelbulle, som börjas säljas till kampanjpris i våra butiker med start idag den 24 maj.
Vi fick också många förslag på lite nyttigare mellanmål och det har vi tagit till oss av. I butik finns nu en sallad i mellanmålsformat, en så kallad ”mellanmålssallad” som vi skulle tycka det vore roligt om du ville testa.
Skicka ditt mobilnummer till oss innan den 30 maj 2010 på info@mellanmalsbyran.se så skickar vi en mobilkupong till dig som du kan lösa in i butik (vi kommer inte spara eller sprida vidare ditt mobilnummer) . Om du vill får du gärna bjuda din mellanmålsvän på en sallad också. Bifoga då mobilnummer även till honom/henne.
Smakligt Mellanmål önskar Pressbyrån!
Ps: Gillar du den? På www.facebook.com/pressbyran fortsätter vi dialogen om Mellanmål. Titta gärna förbi.
http://www.facebook.com/pressbyran