Alla inlägg under februari 2011

Av Dilemma - 9 februari 2011 19:51

Nu har tyvärr även Miley lämnat oss för att återförenas med sin systen, Hannah. Det knasiga var att Miley drabbades av en knöl under armen på precis samma plats som Hannah gjorde. Men veterinären sa att det fanns ljuvervävnad där och att det var vanligt att det blev knölar. Tråkigt i vilket fall som helst.


 

Av Dilemma - 7 februari 2011 21:01

Friskis anordnar från och med idag träffar på måndagar där man joggar utomhus tillsammans. Jag tyckte att det var en jättebra idé när jag upptäckte det på deras hemsida i morse och tänkte att det måste jag absolut vara med på. Jag kände mig pigg, solen lyste utanför fönstret och jag fick träningslust efter 2 veckors uppehåll.


Men när jag väl kom iväg från jobbet hade det hunnit bli mörkt ute, det är kallt och halt, förkylningen har inte släppt taget om mig riktigt än och foten är öm och fortfarande lite svullen. Det kändes inte alls som någon bra idé längre att gå ut och springa.

Av Dilemma - 6 februari 2011 12:59

Att Danny skulle kamma hem en av finalplatserna i gårdagens melodifestival kom inte som någon överraskning. Det hade jag gissat redan innan jag hade hört låten. Men det som slår mig är att det känns lite schizofrent att det är samma Danny som igår hade knasig läderjacka och cool dans som runt jul sitter med mysig stickad kofta på omslaget till meningslösa julcovers och skänker pengar till hemlösa.

Av Dilemma - 5 februari 2011 21:42

Det har hänt flera gånger att jag vaknar en vardagmorgon och tänker "va fan, ringer väckarklockan, glömde jag att stänga av den igår? Är det inte helg?", men det har aldrig hänt att jag har vaknat en helg och trott att det var vardag. Förrän nu i morse! Jag har alltid tänkt mig att det skulle vara underbart att komma på att det faktiskt är helg, och det var det också. I morse när W gick upp  så tänke jag "oj, vilken morgonpigg, wake up lampan har ju inte ens börjat lysa än."  Men så kom jag på att det var lördag. Underbart.

Av Dilemma - 4 februari 2011 12:00

FILMTIPS


Genre: Action

Från: 1998

Längd: 107 min


Handling: Eddy har ett rykte om sig att vara en av stans skickligaste kortspelare. Tillsammans med sina tre kompisar Tom, Bacon och Soap har han lyckats få ihop 100,000 pund, som han tänker satsa på ett illegalt kortspel.


Men Eddy är helt chanslös mot den hänsynslöse falskspelaren Yx-Harry. Kvällen slutar med en total katastrof. När Eddy lämnar lokalen, är han skyldig Yx-Harry en halv miljon, som han måste betala tillbaka inom en vecka.


De får veta att ett annat gäng ska råna ett hus fyllt av marijuana och bestämmer sig för att ta deras byte.

(Källa: www.cdon.com och Wikipedia)


Visas på Kanal 5 imorgon, lördag 5/2, kl 23.25


Av Dilemma - 2 februari 2011 18:06

Jag är jätteförkyld och idag var jag till och med hemma från jobbet. Det var jag nästan aldrig från mitt förra jobb, men där kunde jag gå hem tidigare på dagarna och jag träffade inte lika mycket folk så det gjorde inte så mycket om jag satt inne på mitt kontor alldeles hängig och snorig. På det här jobbet träffar jag folk och sitter på möten och idag kände jag att jag orkar verkligen inte.


Det är helt annan sak att vara hemma en arbetsdag än att vara hemma på helgen. På helgen blir det ingen vila för då är det så mycket annat som ska hinnas med, men idag fanns det inget annat jag skulle göra än att egentligen jobba. Det har varit soffläge hela dagen och jag har pendlat mellan att kolla på TV och läsa bok. Jag önskar att jag kunde skriva att det har varit skönt, men det har det verkligen inte. Jag har ont i bihålorna, halsen, näsan, tänderna och öronen och våra Ipren är slut. Jag har bara legat i soffan och koncentrerat mig på att inte lida. Jag hoppas att jag mår bättre imorgon. Jag är hellre frisk på jobbet än sjuk hemma.

Av Dilemma - 1 februari 2011 18:35

Jag brukar byta skrivbordsbakgrund efter årstid på datorn på jobbet och kom på mig själv med att fortfarande ha en ganska julig bild. Julen är överspelad för den här gången så jag letade istället efter en mer vintrig bild, men med sol för att bli lite uppmuntrad inför att det börjar bli ljusare ute. Men trots olika sökningar på både svenska och engelska så hittade jag ingen bild som kändes tillräckligt bra och som dessutom kunde fylla ut hela skrivbordet på min stora skärm.


Då kom jag på den briljanta idén att istället söka på Meerkat. Det är helt fantastiska djur och jag hittade flera jättebra bilder. Jag valde den här som verkligen förgyller min dag på jobbet. Enda problemet är att jag måste ha mailen och webfönster öppna hela tiden för annars sitter jag bara och skrattar åt dem.


Inte nog med den där bakgrundsbilden. I helgen hittade jag ett kort inne på Gallerix som jag köpte direkt:

 

Alla de här Meerkat får mig att längta tillbaka till när jag var på djurparken i Amsterdam och nästan inte kunde slita mig från de livs levande Meerkats som de hade där. Dem skrev jag om här.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards