Direktlänk till inlägg 21 juni 2012

Kan man lita på cdon?

Av Dilemma - 21 juni 2012 22:25

När cdon var nytt tyckte jag att det verkade jättebra. De hade verkligen allt i skivväg, och för mig, som lyssnar på musik som många inte ens har hört talas om, var det fantastiskt. Jag beställde massor av skivor, och väntade på leverans. Och väntade, och väntade, och väntade... Vissa av de där skivorna väntar jag nog på än. Det som oftast hände var att jag kanske fick 1 av de skivor jag beställt, tillsammans med info om att resterande skivor skulle skickas senare, och sedan hörde jag inget mer från dem. Efter några försök kom jag fram till att de inte var så fantastiska som de från början verkade, utbudet var helt enkelt större än lagret, vilket skapade problem för dem när någon beställde något lite mer udda som de själva inte kunde få tag på någon annanstans ifrån. Jag bestämde mig för att jag inte tyckte om dem och har inte beställt därifrån sedan dess.


Fram till nu...

I min bokklubb sist blev det framröstat att vi ska läsa en bok som heter Och världen skälvde. Den är skriven av en rysk kvinnlig författare 1957 och den verkar inte helt lätt att få tag på. Vi i bokklubben tittade hos alla kända webbshopar, men boken var slut överallt. Utom hos cdon. Mina bokklubbskamrater har beställt böcker från cdon förut utan problem, men eftersom den här boken är lite mer ovanlig, är slut på alla övriga ställen, och vi nu dessutom är fem stycken som kommer att beställa den samtidigt, så har jag känt mig lite tveksam. Jag beställde den för en vecka sedan nu, men när jag går in på min orderstatus så kan jag inte se något annat än att den inte ens är packad än. Jag har redan betalat för den, och jag vill gärna läsa den, så jag hoppas verkligen att jag får den. Men hur länge är det rimligt att vänta innan man misstänker att den kanske aldrig kommer...?

 
 
Erica

Erica

10 juli 2012 11:44

Hur gick det med boken? Kom den någon gång?

http://www.sjusortersdrommar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dilemma - 22 februari 2023 11:25


Av: Hans Olsson   Veronika beställer superhjältepiller på Internet och får förmågan att bli väldigt smal, men tyvärr medföljer vissa defekter. Snart hamnar hon i ett sammanhang tillsammans med andra defekta superhjältar, ihopsamlade av Waste Disp...

Av Dilemma - 29 januari 2023 17:19


Av: Joanna Campbell   Jag har läst om en serie gamla hästböcker från 90-talet. Jag hade bok 2-10. Alla böcker går att läsa fristående, men de hänger också ihop så mycket så att den ena börjar ofta direkt där den förra slutar, så det kändes som om...

Av Dilemma - 2 december 2022 13:28


Av: Michael Ende   Det här är en ungdomsbok som jag läste när jag var barn, och som jag nyligen läste om. Den tyske författaren Michael Ende har även skrivit Den oändliga historien, vilket blev en supersuccé. Och jag kommer ihåg det som att jag t...

Av Dilemma - 29 augusti 2022 14:22


Av: Kristina Sandberg   Sörja för de sina och Liv till varje pris är del två och tre i triologion om hemmafrun Maj, som inleds med Att föda ett barn.    I första delen hade jag svårt för att komma in i språket i boken, men med del två och tre...

Av Dilemma - 27 juni 2022 11:45


Av: Lillemor Östlin   Jag läste den här boken samtidigt som jag tittade på TV-serien Clark på Netflix, och jag känner att jag blandade ihop dem lite. De påminner lite om varandra.   Hinsehäxan är en självbiografi om Lillemor Östlin som har sp...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards