Alla inlägg den 15 april 2011

Av Dilemma - 15 april 2011 22:39

Sitter ensam i hotellets foajé med min laptop. Jobbarkompisarna har gått in till sina rum. Det enda som hörs är lugn 60-tals musik på låg volym och Italiensk sorl från receptionen. Andra gäster sitter tysta vid andra bord och surfar. Några dricker vin. Jag har precis kommit tillbaka från kvällens middag. Pasta och Tiramisu, en av den bästa Tiramisun jag ätit. Jag har inget bråttom upp till rummet, men går nog ändå upp snart. Imorgon ska vi inte träffas för frukost förrän klockan 9.00 Jag kan gå och lägga mig och läsa i flera timmar.


God natt!

Av Dilemma - 15 april 2011 18:27

Vädret har kanske inte riktigt varit på vår sida, men det är ändå kul att vara här. Imorgon ska det bli soligare så då blir det nog skönare, och dessutom kommer morgondagen inte att vara fylld med museum och det blir också skönt. De museum som vi har varit på hittills har varit intressanta, vi har varit på två vetenskapsmuseum och Uffizierna. På Uffizierna såg jag Venus födelse. Kanske imponerar det på någon. Det räcker med museum nu, imorgon vill jag kolla in stan.


Jag tycker att det är synd att många är så dåliga på engelska här. Det känns alltid lättare att åka till länder där de flesta pratar ganska bra engelska, men här blir man snarare förvånad om någon förstår en. Bara att beställa på ett café kan bli komplicerat. Och att försöka kommunicera med städerskan på hotellrummet visade sig helt omöjligt.


       

Av Dilemma - 15 april 2011 12:00

(Välkommen till Pleasantville)


FILMTIPS


Genre: Komedi, drama

Från: 1998

Längd: 124 min

Kända skådisar: Reese Witherspoon, Tobey Maguire


Handling: När David och hans syster Jennifer slåss om fjärrkontrollen råkar de hamna i en såpopera från 1950-talet. I Pleasantville är allt svart och vitt; alla är lyckliga och alla har sin givna plats. Tills allting en dag förändras. (Källa: Wikipedia)


I TV-såpan är allt svart/vitt, men när David och Jennifer kommer dit och utmanar den gamla ordningen blir en del i färg. Vissa uppskattar färgerna och moderniseringen och vill ha mer färger, medan andra fördömer färgerna och vill att allt ska vara svart/vitt som det alltid har varit.


Filmen blev trefaldigt Oscarnominerad.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards