Alla inlägg den 2 april 2011

Av Dilemma - 2 april 2011 15:15

Det där bokmanuset som jag fick i torsdags, Att ringa Clara, jag gick in på Bokus för att läsa lite om boken. Där står det att den ges ut 2011-04-28, den har status: Ej utkommen och det går inte att köpa den, utan den går att Bevaka.


Men till höger om alltihop står det "De som har köpt Att ringa Clara har även köpt:". Jag får inte det att gå ihop. Jag tror att Bokus ljuger för mig.

Av Dilemma - 2 april 2011 11:40

Jag vill först bara för säkerhetsskull påpeka att det här är inget filmtips.


På kort tid nu har jag sett alla Sällskapsresan-filmerna.


Sällskapsresan eller Finns det svenskt kaffe på grisfesten

Sällskapsresan 2 - Snowroller

S.O.S - En segelsällskapsresa

Den ofrivillige golfaren

Hälsoresan - En smal film av stor vikt


Jag har genom alla filmerna märkt vissa likheter i manus. Gemensamma nämnare är att alla kvinnor i förhållanden är tillsammans med riktiga as (kanske för att Stig-Helmer och Ole ska framstå som så mycket mer reko), varje film innehåller en skum affär med tveksam moral och Stig-Helmer lyckas alltid få ihop det med motbjudande mycket yngre tjejer.



Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards