Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av Dilemma - 17 oktober 2013 20:43

I dag har jag suttit hela dagen och lyssnat på olika föredrag. Det brukar alltid kunna vara ganska varierande kvalitet när man sitter och lyssnar på flera olika föredrag efter varandra, men jag tycker faktiskt att alla höll måttet. Det var inget föredrag som var ointressant fast de behandlade så vitt skillda ämnen. Det kan också bero på att alla föredragshållarna var så engagerade och kunniga inom sitt ämnet att jag inte kunde låta bli att smittas av deras entusiasm.


Stina Wollter var moderator och hade ett föredrag om synen på kost. Övriga föredrag handlade om hemligheten bakom friska företag och organisationer, nunneörter i Indiens mörkaste hörn, antibiotikareststens och hjärnans belöningssystem. Som ni märker så var det mycket som var intressant, men det mest intressanta tyckte jag var föredraget i praktisk filosofi. Fångarnas dilemma.


 

      

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards