Alla inlägg den 3 november 2013

Av Dilemma - 3 november 2013 16:50

På 07.50-spinningen i fredags var det skräcktema. Med anledning av Halloween. Hon hade annonserat om det gången innan så jag var förväntansfull när jag släpade mig upp ur sängen. Bakom spinningledaren, på projektorduk, visades Jurtjyrkogården utan ljud (och text) och första låten var Ramones soundtrack till filmen. Andra låtar som hon spelade var till exempel låtar från Omen, A Nightmare before Christmas, Ghost Busters och övrigt som kan tänkas passa in på skräcktema.


Det var roligt med ett annorlunda spinningpass som variation. Det var länge sedan jag såg Jurtjyrkogården (och ännu längre sedan jag läste boken). Jag kände igen det mesta, men jag kom inte riktigt ihåg i vilken ordning sakerna hände. Jag kom inte ihåg att Gage dog så tidigt i filmen. Och jag kom ihåg det som att han begravde katten först, men nu såg det ut som att det kanske inte var så. Fast det var lite svårt att hänga med när jag cyklade som en galning samtidigt och inte hade något ljud. Och vi hann bara se ungefär halva. Jag fick lust att se den igen, men nästan ännu mer lust att läsa om boken.


Utanför gymmet.

 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards