Alla inlägg den 5 december 2013

Av Dilemma - 5 december 2013 20:32

Jag brukar alltid bli så jäkla trött på hösten, och har provat lite olika metoder för att försöka slippa det. Typ vitaminer, sova mer, aktivera mig, energidryck. Men jag tycker inte att någonting riktigt har fungerat. Nu har jag även provat det här med ljusrum.


Jag har länge misstänkt att det är mörkret som gör att jag känner mig tröttare på hösten, och på våren, när ljuset kommer, så brukar jag bli piggare igen. Jag har också hört att ljusrum och vissa lampor ska kunna motverka trötthet, så jag har länge velat testa. Och nu har jag sådan tur att gymmet bredvid mitt jobb har börjat med ett ljusrum, så jag har skaffat gymkort där.


Jag har suttit i ljusrummet tre gånger nu och jag tycker att det är ganska nice att sitta där inne. Första gången tyckte jag att det gjorde lite ont i ögonen, men det tycker jag inte nu längre. När jag sitter där känner jag mig inte direkt piggare, men inte heller trött. Jag kan sitta där inne i en knapp timme i en bekväm stol och läsa bok direkt efter jobbet utan att somna. Det brukar inte funka hemma i soffan. Jag hoppas att det här ljuset påverkar mig på ett positivt sätt även om jag inte känner av det än.


 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards