Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Dilemma - 2 oktober 2009 22:50

Kvällens Idol bjöd på många överraskningar.


1. Juryn tar tillbaka Camilla som ett wildcard. Hur de tänkte där är väldigt oklart. De har inte varit direkt snälla i sina omdömen om henne.

2. Camilla massakrerar "Halleluja" i sin nya chans. På samma sätt som gjorde att juryn sågade henne igår. Juryn tappar hakan. Vi skrattar chockat i soffan. Camilla försöker förklara sig med att hon inte fick göra om låten efter att de hade bestämt hur den skulle sjungas, innan juryns omdömen igår.

3. Jon åker ut. Jag är helnöjd. Det trodde jag inte, men jag hade faktiskt börjat tycka bättre om honom under kvalveckan. Imorgon kommer det stå på Aftonbladet att folket glömde att rösta på Jon.


Av Dilemma - 2 oktober 2009 15:15

Nu ska jag snart gå hem från jobbet. Sen ska jag på spinning och efter det kanske färga håret. Kl 20.00 ska jag kolla på Idol och dricka öl, och eventuellt kommer min syrra och hennes pojkvän hit då och kollar också. Sen kommer en kompis över ikväll.


Imorgon ska vi fixa det sista med bilen så att den blir tiptop. Sen tar vi nog en runda med den och provar GPS'en. Antagligen en shoppingrunda. :) På kvällen kommer Cosmo över och leker med Wilma.


På söndag är det tävling i Rallylydnad. Vi har inte tränat så mycket den här gången, men det känns bra ändå. Risken är ju att det regnar. Då vill hon inte ligga eller sitta ner hur mycket man än har övat innan. Och om det blåser brukar hon bara gå och skaka på sig och inte alls vara koncentrerad.

Av Dilemma - 2 oktober 2009 08:50

Tänk dig att stå bredvid någon och vänta på att en av er ska utropas som vinnare. Och sedan, när de läser upp den andra personens namn höra fel, tro att det är du och bli överväldigande glad. I direktsändning inför miljoner tittare. Usch, jag ryser vid tanken. Och det var precis vad som hände Camilla i gårdagens Idol.


Camilla och Karolina var de sista två som hoppades på den sista kvalplatsen som tittarna röstat fram. När Jihde läser upp ”Karolina” hör Camilla bara ”Ca…” och blir gladare än vinnaren. Både Karolina och Jihde ser lite förvånade ut. När Jihde, efter att Camilla har slängt sig runt halsen på honom i en bamsekram, försöker leda ner henne till alla losers är det Camilla som blir förvånad. Det märks att det tar ett tag innan hon fattar vad han menar.


Pinsamt! Stackars, stackars Camilla. Jag hoppas att hon bär huvudet högt, tar situationen med en klackspark och kommer igen med nya tag i kvällens sista kvalavsnitt.



Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards