Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Dilemma - 12 oktober 2009 16:42

Av: Jennie Sjögren och Tinni Ernsjöö Rappe


Jag har läst ut "Diagnos: Duktig" nu. Det var en riktig skitbok. Det är en handbok för överambitiösa tjejer. Men även om jag tycker att jag är rätt så amitiös själv så var det igenkänningsfaktor noll. Boken varvar tråkigt faktarabblande om att även om tjejer tror att samhället är jämställt och man är nöjd med sig själv, så är det verkligen inte så och alla tjejer måste vakna upp och inse det, med kortare historier om utbrända tjejer från verkliga livet.


Man får sex tjejers utbränd-historia. Men det som skiljer historierna åt är i stort sett namn och arbetsplats. Jag blir till och med lite arg på tjejerna som så uppenbart tar på sig för mycket och ger hela sitt liv åt förtag utan att säga ifrån.


Jag hade hoppats på att boken skulle ha mer tips och mer intressanta historier. Men det är bara platt och ointressant. Istället för att peppa tjejer till att lyckas och tips på hur man blir framgångsrik, håller boken tillbaka. Den föll mig inte alls i smaken.


AVRÅDER

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards