Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Dilemma - 19 oktober 2009 21:58

Jag klarar verkligen inte av äta samtidigt som jag läser. Jag har försökt flera gånger, men aldrig riktigt fått till det.  Om jag äter något som kräver kniv och gaffel går det inte att ha en bok liggandes på bordet bredvid samtidigt, eftersom den bara åker ihop då. Däremot går det ju att ha en tidning. Men den måste ligga lite bredvid, för jag vill ha maten direkt framför mig, och det blir ingen bekväm läs-pose.


Idag åt jag soppa samtidigt som jag försökte läsa en pocket. Då kunde jag ha skeden i ena handen och hela boken i andra. Men det var inte lätt att läsa längst ner på sidan, där jag höll handen. Och jag var rädd för att råka spilla soppa i boken.


Jag kan inte äta mat utan att titta när jag tar maten från tallriken, och när jag läser tänker jag hela tiden att jag ska läsa till nästa stycke innan jag kastar ett öga på tallriken istället. Det tar alltså väldigt lång tid att äta då, och det blir inget flyt i läsandet. Då skyndar jag mig hellre att äta upp och läsa efteråt.


Men om jag ska sitta själv och äta och någon kan se mig, då känns det lite fånigt att bara sitta där rakt upp och ner och äta utan att göra något samtidigt. Då kan jag lägga en tidning bredvid bara för syns skull, och låtsas läsa, för att verka mer normal. Jag börjar undra om inte alla gör så?

Av Dilemma - 19 oktober 2009 16:21

Jag gillar inte alls sport och jag kollar aldrig på sport på TV. Men jag är helt fast när det gäller "Vem kan slå Filip & Fredrik". (Och alla deras program egentligen.) Jag hejar på F&F och hoppas att ingen slår dem. Jag vill att de ska vinna varje gren, jag vill att det ska vara utklassning.


Det som var bäst igår var:

Att det var ett avslutat avsnitt

När Fredrik slog Kajsa Bergqvist i längdhopp

När Fredrik slog 100-kilos-utmanaren i boxning

Att utmanaren blev så sur när han förlorade


Förbättringar den här säsongen:

Det kommer inte att gå varje dag

Det finns 8 utmanare

Felix Herngren som programledare


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards