Direktlänk till inlägg 30 oktober 2009

Baltic Queen VS Vision of the Seas

Av Dilemma - 30 oktober 2009 16:50

Egentligen går det inte alls att jämföra Baltic Queen med Vision of the Seas. De lirar inte i samma liga. Don't get me wrong, Baltic Queen är kanske den finaste färjan som går regelbundet från Stockholm. Men jag har ändå gjort en jämförelse här.


Hytten
BQ – ganska rymlig, helt okej hytt
VotS – Trots att vi bodde i en av deras billigare hytter var det lyxigt med dubbelsäng, soffa, ishink och allt annat man kan behöva


Utrymme
BQ – det gick snabbt att lära sig hitta. Allmänna utrymmen bestod främst av två däck
VotS – sista dagen hittade vi ännu en plats som vi inte hade varit på innan


Stil
BQ – snyggt, fräscht, lyxigt
VotS – snyggt, fräscht, lyxigt


Frukost
BQ – den sämsta frukostbuffén jag varit med om
VotS – den bästa frukostbuffén jag varit med om


Middag
BQ – helt okej middagsbuffé med samma rätter båda dagarna
VotS – personlig kypare och trerättersmeny med flera olika alternativ som var nya varje dag


Städning
BQ – ingen städning i hytten trots att vi hängde ut ”städning tack” skylten
VotS – personlig städare som bäddade och städade två gången om dagen, och lämnade nya handdukar vikta som djur


Show
BQ – mycket, mycket märklig
VotS – världsklass


Kryssningsvärd
BQ – saknas
VotS – trevliga partyhöjare


Aktiviteter
BQ – Karaoke, sen inte så mycket mer
VotS – vi hann nog inte ens med hälften trots att vi knappt sov. Vill man kan man vara sysselsatt non stop


Ben & Jerry bar
BQ – saknas
VotS – självklart, mums


Parfymeri
BQ – stort, imponerande utbud
VotS – förvånande dåligt


Gung
BQ – gungar på ganska bra utanför Tallinn. Jag tycker fortfarande att det gungar lite, trots att vi kom hem i förrgår
VotS – saknas, man märker inte ens att man är på en båt


Känsla
BQ – inget man skryter om i efterhand
VotS – man känner sig bra kaxig när man kliver av/på båten i hamnen


Säkerhetshysteri
BQ – obefintlig, visade inte ens passet en enda gång
VotS – pass- och biljettkontroll, väskscanning, metalldetektor och fotografering vid varje av och påstigning. Dessutom alcogel som första stopp innan lunchbuffén


Service
BQ – vill man ha något att dricka får man gå och beställa det i baren
VotS – var man än sätter sig kommer det direkt fram någon och frågar om man önskar sig något


Personal
BQ – säger inte mer än nödvändigt och tittar bort om man ler mot dem
VotS – alla hejar hela tiden, även städare i korridoren


Fylla
BQ – inte alls farligt, men såg en vakt jaga två nakna personer uppe vid discot
VotS – det här är inte en båt som man åker för att bli full


Upplevelse
BQ – inget utöver det vanliga
VotS – längtar tillbaka


  

 
 
Anna

Anna

20 februari 2012 03:08

Vilken trevlig sida du har! Har varit här och kollat ett par gånger tidigare. Har precis börjat att blogga själv :)

http://annaaaaajoh774.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dilemma - 22 februari 2023 11:25


Av: Hans Olsson   Veronika beställer superhjältepiller på Internet och får förmågan att bli väldigt smal, men tyvärr medföljer vissa defekter. Snart hamnar hon i ett sammanhang tillsammans med andra defekta superhjältar, ihopsamlade av Waste Disp...

Av Dilemma - 29 januari 2023 17:19


Av: Joanna Campbell   Jag har läst om en serie gamla hästböcker från 90-talet. Jag hade bok 2-10. Alla böcker går att läsa fristående, men de hänger också ihop så mycket så att den ena börjar ofta direkt där den förra slutar, så det kändes som om...

Av Dilemma - 2 december 2022 13:28


Av: Michael Ende   Det här är en ungdomsbok som jag läste när jag var barn, och som jag nyligen läste om. Den tyske författaren Michael Ende har även skrivit Den oändliga historien, vilket blev en supersuccé. Och jag kommer ihåg det som att jag t...

Av Dilemma - 29 augusti 2022 14:22


Av: Kristina Sandberg   Sörja för de sina och Liv till varje pris är del två och tre i triologion om hemmafrun Maj, som inleds med Att föda ett barn.    I första delen hade jag svårt för att komma in i språket i boken, men med del två och tre...

Av Dilemma - 27 juni 2022 11:45


Av: Lillemor Östlin   Jag läste den här boken samtidigt som jag tittade på TV-serien Clark på Netflix, och jag känner att jag blandade ihop dem lite. De påminner lite om varandra.   Hinsehäxan är en självbiografi om Lillemor Östlin som har sp...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards