Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Dilemma - 18 oktober 2010 20:47

Det är svårt att nämna Sverigedemokraterna utan att hamna i en politisk diskussion, men jag gör ett försök.


Jag tänkte ganska mycket på Jimmie Åkesson under några dagar och när jag började fundera på varför insåg jag att jag hade ätit frukost dessa morgnar bredvid en bild som påminnde om honom.


Det var när jag skulle fetta in ett par av mina skor som jag tog fram en gammal gratistidning ur tidningsinsamlingen och lät den sedan bli liggande på köksbordet i väntan på orken att plocka fram och fetta in resten av skorna. På framsidan av denna tidning fanns det en man som ur ögonvrån liknade Åkesson.


Inga fler skor har hittills blivit infettade, men den där bilden resulterade i att jag googlade Jimmie Åkesson och läste en intressant sak på Wikipedia:


"Den 19 oktober 2009 publicerade Aftonbladet ett islamkritiskt inlägg av Jimmie Åkesson på sin debattsida. Debattartikeln hävdade att olika företeelser förknippade med islam var det "största utländska hotet mot Sverige sedan andra världskriget". Aftonbladets redaktion hade rubriksatt artikeln med ”Muslimerna är vårt största utländska hot”."


Självklart blev artikeln JK-anmäld som hets mot folkgrupp, men JK inledde ingen förundersökning eftersom de inte tyckte att innehållet i artikeln utgjorde hets mot folkgrupp.


Kan man anmäla Aftonbladet funderade jag på då? Eftersom det faktiskt var de, och inte Jimmie Åkesson, som skrev ”Muslimerna är vårt största utländska hot”.


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards