Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Dilemma - 9 juni 2010 18:49

Det är inte lätt att planera semestern. Eftersom jag inte ska jobba året ut, utan slutar på mitt nuvarande jobb 13 augusti, så har jag inte lika många semesterdagar som vanligt. Och eftersom jag hade en vecka semester när vi var på kryssningen så är det ännu färre dagar över till sommaren. Och de få dagarna, de ska planeras.


Jag och W har löst pratat om någon form av roadtrip till sommaren. Vi har pratat om Gotland, Öland och Göteborg. Men nu när vi tänkte att vi skulle fundera på det lite mer seriöst stötte vi på en del bekymmer, framförallt när det gäller boendet. Vi hade tänkt att vi skulle bo i stugor. Tält är inget för oss, husvagn har vi inte, men stuga, vandrarhem eller hotell är bra. Men vi har nu insett att både Gotland och Öland är ganska populära semesterresmål i juli. Det var inte lätt att hitta boende som fortfarande var ledig och där man dessutom får ha hund.


Vi hittade faktiskt en ställe på Gotland som har lediga platser och där man får ha husdjur, men när vi räknar ihop priset för stugan med priset för färjan så blev det väldigt mycket pengar. Och eftersom det är lika dyrt på Öland så tänkte vi att vi kanske ska hoppa över Öland och Göteborg och åka direkt hem. Men då blir det ju å andra sidan inte mycket till roadtrip. Och eftersom det ändå blir ganska dyrt så fick vi för oss att vi kanske skulle göra något helt annat istället. Typ åka till Paris.


Men att åka till Paris känns mycket mer omständigt än vad vi från början hade tänkt oss... Eller så blir det bara Gotland i alla fall... Eller en kortis till Öland också...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards