Alla inlägg den 30 juni 2010

Av Dilemma - 30 juni 2010 18:58

I stort sett ända sedan i höstas har jag längtat till just nu. Det är riktigt lugnt på jobbet och jag har fördelen att kunna jobba mycket hemifrån, det är varmt och skönt ute och man slipper frysa, all semester ligger framför mig. Det här är nog den härligaste tiden på året, precis innan semester. När alla förväntningar och planer ligger framför mig.


Men det går alldeles för fort! Det är redan sista juni! Snart har jag semester, och när jag väl har det vet jag att den kommer att gå fort också. Och sen när jag börjar jobba i augusti är det bara på helgerna som jag kan vara ute och slappa dagtid, och redan i slutet av augusti kommer det inte att vara så här riktigt varmt och skönt längre. Då måste leggingsen på igen, och sen långarmad tröja. Och sen är det plötsligt höst, och snart vinter!


Sommaren är bara till låns. En smakbit av det riktiga livet. En belöning efter att ha kämpat igenom vintern. En flyktig tid av möjligheter. Jag vill inte att det ska gå så här fort! Stanna tiden precis här!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards